Det blev en lång dag!

Låg nyss helt död i sängen men tog mig upp för er skull.

Träna unghästarna från marken idag, hoppa lite brevid dem, hängde lite på dom, prassla lite runt om kring dem.

Loppan och Bassist är 3 år för er som undar, men dom är inte så mycket hanterade och rida så dom ligger efter i sin utbildning om man genmför med en annan 3 åring.

Loppan (på bilden) va den enda som krånglade. Men hon är inte rädd utan bara fjantig.. Sen har hon svårt att stå still. Hon är lite som en ångvält hon bara går rakt över en.. Sen kan hon bli rädd av att man tar på henne, så henne måste vi träna mycket i hanteringen.

Bassist, han som är fux, han är med på unghäst filmen. Han klara nog det bäst idag. Han är super lungn att hålla på med och rätt enkel, tur är väl de eftersom han är så stor. Han kan man göra lite vad man vill med utan att han reagerar. Han är mer rädd för omgivningen, tittar ganska mycket om kring sig och tar gärna omvägar runt något läskigt.

Basilikata, lilla 2 åringen fick sadel för tredje gången idag och vi drog åt sadelgjorden ett hål hårdare idag. Sen när vi kom ut med henne på stallplan fick hon lite panik av sadeln och stog och stutsa ett bra tag men hon lungna sig fort och upptäckte att det inte va så farligt. Nästa steg är att hänga på henne!

Loppan, jätte fint halvblodsto med bra hoppstam.





Kommentarer
Postat av: linnea

SV: Jag är väldigt glad över det jag har. Jag har verkligen nu en chans och klättra i dom högre klasserna nu när jag har en sådan fin häst. Sen så har man ju inte samma möjligheter här uppe i norr. :)

2011-06-19 @ 22:50:39
URL: http://linneaalatalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0